ŠABLONY OP JAK
Financování vzdělávací akce a výukových materiálů pomocí šablon OP JAK.
V květnu 2022 vyhlásilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský výzvu č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Cílem výzvy je "Přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny děti a žáky prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol, vzájemného sdílení zkušeností, spolupráce a podpory zavádění inovativních metod výuky." (zdroj: https://opjak.cz/vyzvy/vyzva-c-02_22_002-sablony-pro-ms-a-zs-i/)
Tato výzva je určena nejen pro MŠ a ZŠ, ale též pro ZUŠ, střediska volného času a pedagogicko-psychologické poradny.
Témata aktivit jsou uvedena v příloze číslo 2 Výzvy,
II. Aktivity pro základní školy
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání ZŠ
1.II/7
Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ
Název vzdělávací akce
Efektivní strategie a metody ve výuce čtení na 1. st. ZŠ v pojetí inkluzivního vzdělávání
Vzdělávací cíl
Cílem je:
- v oblasti teoretické seznámit účastníky webináře s efektivními přístupy ve výuce čtení a psaní v počátečních ročnících na základní škole
- v oblasti činnostní umožnit získání základních praktických vědomostí a dovedností rozpoznávání specifických obtíží žáků při čtení a psaní
Cíl a cílová skupina
Cílem této šablony je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Cíl webináře kopíruje cíle aktivit OP JAK a to, podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání ZŠ.
Způsob a forma realizace
Vzdělávání je možné realizovat formou akreditovaných i neakreditovaných kurzů nebo vzdělávacích programů.
Kurz/webinář může být realizován prezenční nebo distanční formou (s výjimkou realizace stáží). V případě distanční formy se musí vždy jednat o realizaci vzdělávání online synchronní formou 57 .
57/ Synchronní forma – probíhá prostřednictvím vybrané komunikační platformy v reálném (stejném) čase tak, aby byla zajištěna bezprostřední interakce a okamžitá zpětná vazba všech účastníků vzdělávání.
Časová dotace vzdělávací akce
Počet výukových jednotek /vyučovacích
hodin/ je 8. Tento počet je rozdělen do čtyř bloků po 90 minutách ve čtyřech
dnech /PO a ÚT ve dvou týdnech po sobě jdoucích v době od 20,00 do 21,30/.
Ukončení příjmu přihlášek: 10 dní před začátkem webináře nebo do obsazení webináře.
Cena za webinář
Cena za osobu 2000,- Kč /odkazy a materiály zasílám až po zaplacení/
Další specifikace
Webinář je interaktivní a z toho důvodu je třeba mít zapnutou kameru i mikrofon. Připojení k internetu je nutnou podmínkou pro realizaci spojení.
Počet účastníků
Počet účastníků je omezen na maximálně 8 osob.
Osvědčení
Samozřejmostí je vydání Osvědčení o absolvování vzdělávací akce, které je nutným dokladem k proplacení této šablony.2024
Termíny
8. - 16. ledna
12. - 20. února
4. - 12. března
18. - 26. března
8. - 16. dubna
celkem 8 výukových hodin
PO+ÚT a PO+ÚT
Přihláška na webinář
Obsahovou osu webináře tvoří konkrétní činnosti účastníků na odhalování úskalí při výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ.
Zvláštní pozornost je věnována způsobům a možnostem efektivní výuky žáků s potřebou podpory z důvodu specifických poruch učení - dyslexie, dysortografie, dysfázie.
Části webináře, které jsou věnovány metodické a didaktické podpoře učitelů, jsou zvlášť velmi ceněny zejména pro to, že odhalují systémové chyby a nedostatky v oblasti užití učebnic a didaktických a metodických přístupů ve výuce českého jazyka v pojetí inkluzivního vzdělávání.
Tento webinář poskytuje rozšířené informace o zpracování textu - v různých formách vyobrazení - jako je např. práce s barevným textem a úskalí použití takových textů ve výuce žáků s různými typy dyslexie.